Wat is het beste moment om over te stappen naar een nieuwe energieleverancier?

Dat ligt aan het type contract dat je bij jouw huidige leverancier hebt.

Heb je een vast contract? Dan is het vaak verstandig om te wachten tot dat contract is afgelopen. Bij veel energieleveranciers krijg je namelijk een boete als je voortijdig weg gaat. Bij ons niet trouwens. Wij doen niet aan boetes. Zie hier de maximale boete die een leverancier mag opleggen. Soms is ons aanbod zoveel beter dat je zo’n boete er best bij kunt nemen.

Als je een contract voor “onbepaalde tijd” hebt, kun je weg wanneer je wilt (vaak rekening houdend met een opzegtermijn van 30 dagen).

Als je net na de winter vertrekt, houd er dan rekening mee dat je oude leverancier je een hoge eindnota stuurt omdat zij de hele winter hebben voorgefinancierd. Omgekeerd geldt dat als je na de zomer overstapt, je vaak veel geld terugkrijgt, omdat jij in die periode meer hebt betaald dan de werkelijke kosten.

Gerelateerde vragen

Contact

Kom je er zelf niet helemaal uit? Onze klantenservice helpt je graag verder. Hier vind je al onze contactmogelijkheden.

Whatsapp

Voor snelle, korte vragen kun je met ons chatten.

+316 491 638 84
Ma. - vr. van 09:00 tot 17:00
Bellen

Heb je direct een antwoord nodig op jouw vraag?
(Let op: op vrijdag is de telefoonlijn geopend tot 13:00u)

+31 20 79 00 114
Ma. - vr. van 09:00 tot 15:00
E-mail

Voor alle uitgebreide vragen kun je ons het beste een e-mail sturen. We proberen altijd binnen 2 werkdagen te antwoorden, maar soms kan het door drukte iets langer duren.

Contactformulier

Gebruik het contractformulier om je vraag direct te kunnen stellen via de website. We proberen net als op alle e-mails binnen 2 werkdagen te reageren, maar soms kan het door drukte iets langer duren.

Ik wil ook slimme energie van Frank!