Heb ik een slimme meter nodig en hoe kom ik daaraan?

De meeste digitale meters zijn ook slimme meters, maar helaas is dat niet altijd het geval. Wanneer je twijfelt of jouw meter slim is, google dan even het typenummer.

Zonder slimme meter kun je geen dynamisch energiecontract afsluiten bij Frank Energie. Bij dynamische tarieven verschillen de prijzen namelijk per uur (stroom) en per dag (gas). Een slimme meter geeft ons de nauwkeurige meetgegevens die wij nodig hebben om dynamische tarieven te kunnen rekenen.

Een conventionele meter is niet nauwkeurig genoeg. Met een conventionele meter kun je bij Frank wel een modelcontract afsluiten, maar dan mis je leuke functies van de app en betaal je mogelijk meer.

Door dynamische tarieven te rekenen, belonen we klanten voor het gebruiken van energie op goedkopere momenten: bijvoorbeeld in de middag, wanneer de zon schijnt of wanneer het hard waait. Door het verschuiven van het verbruik naar een goedkoper moment ben je niet alleen goedkoper uit, maar help je ook de energietransitie door het net te ontlasten.

Heb je een conventionele meter en wil je een slimme meter? Neem dan contact op met je netbeheerder. De netbeheerder is namelijk de eigenaar van de meter in jouw huis. Vaak kun je wel gratis een slimme meter laten installeren.

Je kunt hier vinden wie de netbeheerder in jouw regio is.

Gerelateerde vragen

Contact

Kom je er zelf niet helemaal uit? Onze klantenservice helpt je graag verder. Hier vind je al onze contactmogelijkheden.

Whatsapp

Voor snelle, korte vragen kun je met ons chatten.

+316 491 638 84
Ma. - vr. van 09:00 tot 17:00
Bellen

Heb je direct een antwoord nodig op jouw vraag?
(Let op: op vrijdag is de telefoonlijn geopend tot 13:00u)

+31 20 79 00 114
Ma. - vr. van 09:00 tot 15:00
E-mail

Voor alle uitgebreide vragen kun je ons het beste een e-mail sturen. We proberen altijd binnen 2 werkdagen te antwoorden, maar soms kan het door drukte iets langer duren.

Contactformulier

Gebruik het contractformulier om je vraag direct te kunnen stellen via de website. We proberen net als op alle e-mails binnen 2 werkdagen te reageren, maar soms kan het door drukte iets langer duren.

Ik wil ook slimme energie van Frank!