Waarom is mijn variabele termijnbedrag hoger dan ik had gezien op de prijsvergelijker?

De prijsvergelijkers tonen niet het maandelijkse termijnbedrag, maar tonen de gemiddelde kosten per maand. Dit doen ze door de verwachte jaarkosten te delen door 12. Ook een eventuele cashback wordt daarin meegenomen. Die cashback ontvang je uiteraard pas na een jaar (of na einde contract) en deze is daarom niet meegenomen in onze maandelijkse termijnfactuur.

Daarnaast is het mogelijk dat bij een zeer laag verwacht stroomverbruik, de vermindering energiebelasting (belastingkorting op stroom) groter is dan de verwachte verbruikskosten voor stroom. Op jaarbasis krijg je voor stroom dan inderdaad geld terug.

Op onze termijnfacturen rekenen we echter een minimumbedrag van €5 per maand per aansluiting. Mocht je op jaarbasis dus geld terugkrijgen door de vermindering energiebelasting en de lage verbruikskosten voor stroom, dan wordt dit op de jaarrekening verrekend en niet al op de maandelijkse termijnfactuur.

Gerelateerde vragen

Contact

Kom je er zelf niet helemaal uit? Onze klantenservice helpt je graag verder. Hier vind je al onze contactmogelijkheden.

Whatsapp

Voor snelle, korte vragen kun je met ons chatten.

+316 491 638 84
Ma. - vr. van 09:00 tot 17:00
Bellen

Heb je direct een antwoord nodig op jouw vraag?
(Let op: op vrijdag is de telefoonlijn geopend tot 13:00u)

+31 20 79 00 114
Ma. - vr. van 09:00 tot 15:00
E-mail

Voor alle uitgebreide vragen kun je ons het beste een e-mail sturen. We proberen altijd binnen 2 werkdagen te antwoorden, maar soms kan het door drukte iets langer duren.

Contactformulier

Gebruik het contractformulier om je vraag direct te kunnen stellen via de website. We proberen net als op alle e-mails binnen 2 werkdagen te reageren, maar soms kan het door drukte iets langer duren.

Ik wil ook slimme energie van Frank!